3 Nisan 2017 Pazartesi

SORGULAMA SÜRECİ

Bugün ilkokul çocukları için coğrafyanın nasıl sorgulanması ile ilgili bir araştırma yaptım. Bulduğum bu sonuçları paylaşmak istedim
Teoride Sorgulama Süreci

Okul Bazında Sorgulama Süreci

Yerel Bazda Sorgulama Süreci

Sorgulama için bir odak veya bir konu belirleme
Okul bazında, nereye bir rüzgar gülü yerleştirmeliyiz?
Yeni oyun salonu terk edilmiş siteye kurulmalıdır

Bazı ilgili sorular sorma veya araştırılacak bir ifade oluşturma (uygunluğuna göre bir veya bir kaç tane).

Rüzgar gülü asfalt üzerine boyanmalı mı, yoksa çimen üzerine tuğla ile mi yapılmalı? Açık bir yerde mi olmalı? Sınıfımıza yakın mı olmalı yoksa olmamalı mı?
Bu site için en iyi kullanım bu mudur? Hali hazırda ne gibi hizmetler ve boş zaman etkinlikleri vardır?

İlgili verileri toplama
Düşünülen yeri güneş veya gölge açısından kontrol etmek- rüzgar ve sıcaklıkla ilgili değerlendirmeler yapmak (küçükler için), ölçümler yapmak (daha büyükler için). Bir rota (yön) araştırması yapmak-(Düşünülen yer resmi yolun geçiş hakkı içinde mi ya da futbol sahası içinde mi?)- Mesela bir binadan öbür binaya en kısa mesafede mi?.
Bu sorulara atıf yapan bir anket yapmak (ailelere, diğer sınıflara, yerel sakinlere).
Zamanın yeterliliğine göre anket vermek.

Lokal bölgeyi ziyaret etmek ve harita üzerinde boş zaman etkinliklerini ve hizmetlerini belirlemek
Zaman sınırlamasına göre okul içinde ziyaretler ve davetler yapmak (Mesela planlama ve çeşitli fabrika temsilcileri ile).

Verileri yorumlama ve analiz etme

Rüzgar gülü için en iyi yerin tespiti amacıyla toplanan verilerin kullanımı
Araştırmanın yeni kurulacak oyun salonunun lehine olup olmadığına toplanılan veriler (mümkünse bilgisayar verileri vasıtasıyla) kullanılarak bakmak

Bulguları sunma
Değişik mekanları karşılaştırabilmek için planlar, diyagramlar ve haritalar kullanın
Alternatif önerileri ve sebepleri incelemek ‘Genel sorgulama’ . Rol oynama, bulguları gösterme (Bu okul içinde bir başka sınıfa veya öncelikle sınıfın velilerine sunulabilir).

Sonuç yazma
Yerinizi kararlaştırın. Müdüre amaçladığınız yeri bildiriniz.
Bulguları sonuçlarıyla birlikte mahalli planlama dairesine gönderin

Sorgulamayı değerlendirme
Pratikte kararlaştırılan yerin ne derece iyi olduğunu takip etmek -ulaşılabilir mi, çok mu tesire açık, vs.? Bu bazı dönemler tekrarlanabilir.
Lokal alanla ilgili öğrenilenleri değerlendirmek.
Kaynakça:cografya.biz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder